Nieuwe naam Aplus International BV

Vernieuwen moeten we allemaal dus zeker wij als bedrijf dat voor velen vernieuwing brengt met stands, shops en signs. En daar hebben we filmpje over gemaakt, ook om u een kort kijkje in ons bedrijf te geven. Wilt u weten wat wij voor u kunnen beteken? Neem dan contact met ons op en we praten er over want elke constructieve relatie begint met een goed gesprek. Hoop u snel te ontmoeten.

Lennart van Nieuwkoop
Directeur

Aplus zoekt Ontwerper Projectmanager Standbouwer

Ben jij iemand die een stand- of interieurconcepten in een driedimensionale beleving kan ontwerpen en helpen realiseren? Iemand die ook kan zorgdragen voor belettering. Kan jij mensen enthousiast maken voor jouw ideeën?  Dan ben jij degene die wij zoeken!

Wij zoeken een enthousiaste collega die;

- goed kan luisteren naar een klant zijn briefing, ideeën en wensen omtrent zijn beursstand of winkelinterieur;
- op basis van deze info meedenken en adviseren over passende materialen en technieken, maar ook over het creatieve concept, de vorm, de grootte en de beste plaatsing of montage.
- ontwerpen met behulp van een tekenprogramma (Skettchup) en render programmatuur kan vastleggen en uitbeelden;
- het geheel kan overbrengen met duidelijke omschrijving in offertes, tekeningen en mooie afbeeldingen;
- kan zorgen voor een voorcalculatie van werken qua tijd en geld met een globale (project)planning ten behoeve van de werkvoorbereiding en prijsstelling;
- opdrachten kan voorbereiden en uitvoering gereed maken door het vervaardigen van werktekeningen en het uitrekenen en (laten) bestellen van materialen;
- de bouw en uitvoering van de inrichting van stands en verkoopruimtes door stoffeerders, timmerlieden, schilders en decorateurs (tot 7 medewerkers) kan coördineren;
- zo nu en dan zelf  meewerkt bij de uitvoering van projecten en er altijd voor zorgen dat de klant naar tevredenheid opgeleverd krijgt wat verwacht wordt;
- zorg kan dragen voor de productie, alle voorbereidende werkzaamheden op de belettering-afdeling en zorgen dat de afdeling ‘draait en loopt’;
- enige materiaalkennis heeft of serieuze interesse om je hierin te verdiepen;
- een goede mix heeft tussen creativiteit en georganiseerdheid omdat er creativiteit verwacht wordt in vormgeving en het aandragen van oplossingen, terwijl je projectdossier en de werkvoorbereiding ordelijk, volledig en gestructureerd moet zijn;
- geen 9 to 5 mentaliteit heeft en het niet erg vindt om zo nu en dan in het weekend of door de week in binnen of buitenland een project op te leveren;
- stressbestendig is en altijd probeert oplossingen te vinden als het even tegen zit;
- communicatief sterk is (ook in Engels en/of Duits) en goed kan omgaan met klanten, werklieden, onderaannemers of organisatoren.
- representatief over komt en met een positieve houding  graag met jou werken en collega’s graag met jou samenwerken

Wie zijn wij?

Wij denken graag met onze klanten mee over mogelijke stand-, shop- en belettering-concepten. Van stands tot shops en signage, Aplus kan met elk budget wel een creatieve oplossing bedenken. Onze diensten zijn zo gevuld als u dat wenst: van transport tot opslag en van tekentafel tot assemblage. We zijn gesitueerd in Hoofddorp en in de omgeving van Amsterdam, wat natuurlijk lekker centraal gelegen is en ons de mogelijkheid geeft om zowel nationaal als internationaal zaken te doen.

Wat bieden wij?

Een marktconform salaris, een prettig team om in te werken, werken door heel europa en een uitdagende en afwisselde job! wij bieden…
- Een afwisselende, zelfstandige functie binnen een enthousiast team;
- Een open en dynamische werksfeer;
- Goede arbeidsvoorwaarden;
- Een bedrijf dat mag werken voor zeer gereputeerde klanten;
- Projecten waar je terecht trots om mag zijn hieraan te hebben meegewerkt

Functie eisen

- Ervaring in de standbouw is een pré;
- Geen 9 tot 5 mentaliteit als het nodig is;
- Aanpakker;
- Flexibel
- Representatief;
- Betrouwbaar;
- Bereid tot werken in buitenland;
- Meertalig (engels / duits);
- Ervaring met 3D proramma’s (Sketchup, Vectorworks) en Photoshop is een must;
- Algemene bekwaamheid, handigheid met Excell, Outlook en render programma’s die nodig is voor
   het uitoefenen van de functie;
- Relevante opleiding Industriële vormgeving, Nimeto of soortgelijke opleiding;
- Opleidingsniveau minimaal mbo; HBO is een pré;
- Rijbewijs B/E vereist
- Technische achtergrond

Voor vragen of sollicitaties contact opnemen met Lennart van Nieuwkoop

Aplus is VCA gecertificeerd!

VCA certificatie is belangrijk voor ons. Wat het doet is voor onszelf in het kader van voortdurend streven naar verbetering van onze dienstverlening en professionalisering, is bevestigen wat de kwaliteit van onze werkhouding en ethiek is. Dat maakte de beslissing of we onszelf wilden laten certificeren eigenlijk een erg makkelijke.

VCA certificatie: wat is dit?

VCA staat voor Veiligheid, Gezondheid en Milieu Checklist voor Aannemers. In feite is het veel meer dan een simpele checklist. Het is een programma waarmee dienstverlenende bedrijven getoetst en gecertificeerd worden op de manier waarop zij Veiligheid, Gezondheid en Milieu handhaven.

Om de certificatie rond te krijgen moest een rigoureus stappenplan doorlopen worden. Nadat bepaald werd voor welke vorm van certificering wij in aanmerking kwamen is het proces begonnen. Zo is het hele pand gekeurd en onze gereedschappen nagelopen. Er is bijvoorbeeld gekeken naar onderhoudsschema’s van zaagmachines en hoe vaak deze schoongemaakt worden.

De werklieden hebben stuk voor stuk een dag lang een cursus gevolgd om hun kennis met betrekking tot Veiligheid, Gezondheid en Milieu aan te scherpen. Aan het einde van deze cursus werd iedereen erop getoetst en ze zijn allemaal dan ook met vlag en wimpel geslaagd.

Wat betekent VCA certificatie voor u?

Wij veranderen niet. Aplus blijft dezelfde betrouwbare partij, en onze standaarden zijn niet aangepast. Maar nu is er wel een certificaat dat bevestigt dat onze werkstandaarden van een kwalitatief hoog niveau zijn. Daarnaast is het zo, dat deze ontwikkeling ons toestaat om met bedrijven in zee te gaan die uitsluitend zaken doen met VCA gecertificeerde bedrijven.  Daar zijn we trots op.  

Heb je vragen over onze certificatie en het proces dat we doorlopen hebben, neem dan gerust contact met ons op. We gaan er graag dieper op in.

Exposeren? Nee, niet doen. Toch?

We hebben het er de hele tijd over. Ga naar beurzen! Geef uw bedrijf exposure op de juiste locatie! Maar waarom eigenlijk? Het is niet zo gek om uzelf af te vragen waarom exposeren op beurzen een goed idee is. Het zijn immers zware tijden, het geld groeit u waarschijnlijk niet op de rug (zo wel, bel een dokter: u bent een medisch wonder) en het kan een flinke investering zijn. Doe het echter goed, en die investering betaalt zich in veelvoud uit.

Uw doelgroep bereiken

Dat kan wel vaak een gevoelsmatige ervaring zijn. Kent u dat bijvoorbeeld, dat u een potentiele klant probeert te bereiken, en deze maar niet opneemt? Ook niet na het achterlaten van tig voicemailberichten? Dat is minstens enorm frustrerend te noemen. Wat zou er echter gebeurd zijn als u deze klant eerder heeft ontmoet? Om maar met de deur in huis te vallen: de beste manier om dit te doen is op een beurs. Beurzen zijn vrijwel altijd gespecialiseerd, dus uw doelgroep vult de hallen van de locatie. Met een goede strategie kan u direct mensen binden, en weten zij nog wie u bent op het moment dat u weer contact opneemt. Verloren voicemails zijn een ding van het verleden.

Sleepbootbedrijf Kotug uit Rotterdam besloot onlangs haar beursaanwezigheid op te frissen. Met onze hulp en de juiste presentatie van het bedrijf stonden de gangpaden verstopt met geïnteresseerde bezoekers. Een exposant kan zich geen beter resultaat wensen, en ook Kotug heeft op deze manier zijn doelgroep bereikt.

Kotug op Offshore Energy 2013 te Amsterdam RAI

Leren van exposeren

Dat is natuurlijk niet de enige reden om te exposeren. Net als dat het puur uw doelgroep is die daar door de hallen loopt, zijn het ook voor een groot deel marktgenoten en concurrenten die daar exposeren. Hoe werkt dat in uw voordeel als zij ook aandacht van de bezoek opeisen, vraagt u zich af? Nou, dit is een geweldig moment om te kijken hoe een ander het doet, en wat dit bedrijf mogelijk succesvol maakt.

Het is tevens een goede manier om uw concurrentie te identificeren. Zie het als onderzoek naar uw markt. Achteraf komt u beter uit de strijd, omdat u weet wie uw concurrent is, u veel weet over dit bedrijf en daarop gebaseerd kan u een strategie ontwikkelen om ermee om te gaan. Zodanig kan u groeien door uzelf uniek te maken. Dat kan alleen door uw concurrent door en door te kennen.

Dit zijn niet de enige redenen om een beurs te bezoeken. In een vervolgartikel bespreken we onderwerpen als het tonen van toewijding aan uw markt, en hoe u de effecten hiervan kan toepassen op een beurs. Niet wachten? Geef ons een belletje of mail ons voor een vrijblijvende afspraak en laat ons ook u overtuigen en helpen verder groeien.

Amsterdamse standbouw

Aplus – richard van der A B.V. is gelokaliseerd te Hoofddorp, en verzorgt internationaal standbouw, winkelinrichting en belettering van alle soorten en maten. Wij zijn al meer dan 20 jaar een vertrouwde partner voor onze klanten, en wie weet krijgen wij ooit de gelegenheid om u ook tot onze kring te kunnen noemen.

T: 023 – 562 09 86
E: Info@aplus.nl
Volg ons ook via Twitter en Facebook.

Bread & Butter juli 2013 – Twee stands, tien dagen

Ongeveer een week geleden kon u op ons blog lezen dat we zijn vertrokken naar Berlijn voor Bread & Butter – juli 2013. Inmiddels zijn we aardig wat tijd verder, en er is veel gebeurd in die periode. We hebben twee stands gebouwd, en niet zomaar stands.

De stands komen terecht tussen een enorme hoeveelheid stands van andere bedrijven en modemerken. Chaotisch is de beste manier om de opbouw te omschrijven. Niet het opbouwen van stands an sich, maar het feit dat iedereen op hetzelfde moment zijn stand opbouwt. Het constante geluid van zagen, hameren en boren is bijna overweldigend te noemen. De drukte is extreem, maar dat iedereen hard werkt is overduidelijk merkbaar. Het is dan ook een mooi gezicht als er plots dingen samenkomen die eerder niet zichtbaar waren. Ineens staat er weer een prachtig bouwwerk bij, of hangt er een grote banner om aandacht te trekken. Dit proces is op zijn minst indrukwekkend te noemen.

David

Van de twee stands die we hebben gebouwd is dit weliswaar de kleinere, maar desalniettemin een gedetailleerde merkbeleving. Het betreft een stand voor het merk Smaak, dat vrouwenmode ontwerp en verkoopt. Het leuke aan deze stand is dat het open ontwerp veel kleine details laat doorschemeren dat het merk communiceert. Van de stellingen tot het meubilair, naar het glas met signage en de lampen met rood gestoffeerde snoeren door koperen buizen die door ons gemaakt zijn. De stand is in zijn geheel in ons hoofdkantoor in Hoofddorp al eens in elkaar gezet. De klant is langsgekomen om te zien wat ervan gemaakt is en hoe het beviel. Na deze laatste check is het in onderdelen vervoerd en bijna als bouwpakket in elkaar gezet op de beursvloer.

Het opbouwen van de stand ging voorspoedig en we zijn trots op het resultaat. Hieronder treft u beeldmateriaal van de stand tijdens de opbouw.

Stand voor Smaak tijdens opbouw BBB Berlijn juli 2013

Goliath

Waar logischerwijs de meeste tijd in is gestoken, is de 500m2 stand van Scotch & Soda. Deze stand is een aangepaste versie van de stand die we tijdens de afgelopen editie van Bread & Butter hebben neergezet, met een nieuw gezicht. Dat betekent dat een aantal onderdelen opnieuw voorbereid en toegepast konden worden, maar ook dat de stand voor een groot gedeelte uit nieuw is – van ontwerp tot constructie. Zo heeft deze stand een nieuwe dakconstructie en ontwerp, maar de entree is hetzelfde gebleven.

Het eerste wat neergezet werd, was de staalconstructie: in essentie het skelet van de stand. Zonder een stevige en betrouwbare staalconstructie zou de stand niet stabiel genoeg zijn. Zodra deze stond werd de stand aangekleed. De massief eikenhouten parket vloer werd geplaatst en zwart geverfd, de wanden gemonteerd en de kasten neergezet op de juiste plek, plafonddoeken gespannen en de dak-omlijsting en glas geplaatst.

Meubilair en verlichting werden tegelijkertijd neergezet; de balies en de bar geplaatst en honderden verlichtingspots gemonteerd. Nieuw in deze stand is het gebruik van planten. Honderden plantenbakken zijn geplaatst en opgehangen. Hierdoor heeft de stand van buiten wat weg van een kas of orangerie.

Heel veel kleine onderdelen dragen bij aan de uiteindelijke sfeer en het uiterlijk. Signage is in de stand gemonteerd en sinds gisteren (zondag 30 juni) is een heel team van de klant bezig met het aanbrengen van decoraties en de aankleding. Twee vrachtwagens met kleding en props zijn in een periode van twee dagen aangebracht om de presentatie van de collectie zoveel mogelijk uiting te geven. Al het bovenstaande maakt deze stand tot wat het is: een merkgebouw, dat het merk van binnen en buiten ademt. Hieronder treft u beeldmateriaal van de stand tijdens de opbouw.

Stand Scotch & Soda tijdens opbouw tijdens BBB juli 2013

Stand Scotch & Soda tijdens opbouw BBB Berlijn juli 2013

Stand Scotch & Soda tijdens opbouw BBB Berlijn juli 2013

Nu de stands staan is het tijd voor de beurs. Deze gaat vandaag, dinsdag 2 juli, van start en gaat door tot en met donderdag. Verwacht meer van ons te horen over de beurs en natuurlijk de afbouw van de stands. Dat laatste is iets wat elke keer weer toch een beetje ons hart breekt. Meer weten? Bekijk gerust de rest van onze website of ga het gesprek aan via sociale media als Twitter, Facebook en Linkedin.

Bread & Butter juli 2013 – Het vertrek

Elk half jaar vindt Bread & Butter plaats in Berlijn. Dit is één van de grootste modebeurzen ter wereld, en wij bouwen er deze editie maar liefst twee stands. Eén daarvan heeft een totaaloppervlak van 600 vierkante meter. Geen koud kunstje dus, maar elke keer een uitdaging en één die wij graag aangaan.

Het begint bij het begin: de opdracht en de bevestiging. Echter, als een stand zo groot is als deze, wordt er wel twee keer geknipperd voordat de handtekening gezet wordt. En terecht ook, want er zijn enorm veel dingen om rekening mee te houden. Waar komt al het materiaal vandaan? Wat zijn de precieze cijfers? Hoe wordt het vervoer geregeld? Hoeveel man zijn er nodig voor de opbouw? Waar verblijven deze mensen? Dit is eigenlijk nog maar het topje van de ijsberg.

Zodra er antwoorden zijn voor elke vraag gaan de voorbereidingen van start. Eén van de twee stands moest nog ontworpen dus daarvoor zijn werktekeningen gemaakt, en is het geheel niet lang daarna in productie gegaan. De grote stand bestond al grotendeels van eerder gebruik. Afgezien van een aantal wijzigingen was het vooral het voorbereiden van opgeslagen materialen waar tijd in is gestoken.

En vandaag, vrijdag 21 juni, is het zover. Alles is ingeladen en de reis naar Berlijn is begonnen. Ondertussen wordt de metaalconstructie voor de grote stand al neergezet op de beursvloer, zodat wij deze direct aan kunnen gaan kleden zodra we aankomen.

Verwacht de komende tijd meer over het opbouwen van de stands, de beurs en het algemene verloop. In de tussentijd is er ook een hoop leuks te vinden op Twitter en Facebook. Meer weten over Aplus? Dan nodigen we je graag uit om onze website binnenstebuiten te keren en om ons te vinden op Linkedin.

Uw positie op een beurs

Nog zo’n succesbepalende factor: uw locatie op een beursvloer. Er zijn verschillende redenen waarom dit belangrijk is. Natuurlijk is het voor de hand liggend dat een centrale locatie beter zal zijn dan ergens in een hoekje aan het einde van de hal, maar er zijn andere dingen om rekening mee te houden.

Tijdstip en deelnamedoelstellingen

Hoe wilt u uw bezoekers aanspreken? Als hij nog fris is of toe is aan een pauze? Ten eerste is het slim om te bedenken wat voor stand u wilt of heeft. Is het er één die vooral bedoeld is om doorheen te lopen of om te staan en gesprekken te voeren, zijn er vergaderruimtes of is het een loungegebied? Als u bijvoorbeeld een loungebied heeft, ga dan niet bij de ingang zitten. Bekijk looproutes en bepaal een plek, mogelijk dicht bij een eetgelegenheid, zodat de bezoekers uw stand kunnen gebruiken om uit te blazen. Als bezoekers juist door de stand heen dienen te lopen, of er staand gesprekken moeten voeren is het slimmer om uzelf in het begin van de algemene looproute te positioneren, bij de hoofdingang bijvoorbeeld.

Het komt uiteindelijk neer op een portie logisch nadenken. Wat doet uw stand? Wat wilt u dat bezoekers in uw stand doen? Wanneer kan u deze benaderen en waar kunnen de stands dan het beste staan? Deze vragen leiden absoluut tot een betere totstandkoming van uw standconcept. Het is dan ook een goede oefening om uzelf deze vragen te stellen en antwoorden hierop uit te schrijven.

Hoe u dit aanpakt kan de sleutel zijn voor een succesvolle expositie. Heeft u bijvoorbeeld geen cateringdienst, dan is het geen gek idee om bij een eet en/of drinkgelegenheid in de buurt te zitten, om de bezoeker te verleiden met comfortabele zitplekken. Het zou een grote groep bezoekers ook makkelijker maken om te benaderen, omdat u een goed overzicht hebt op diegenen die zich aan de gelegenheid vertoeven.

Dat logisch nadenken moet creativiteit echter niet compleet uit het veld slaan. Een leuk, toepasselijk standconcept dat goed samengaat met uw positionering en merk/product/bedrijf kan wonderen doen. Dat is waar wij u graag in adviseren, met een flinke scheut logica en creativiteit natuurlijk. Neem gerust contact met ons op als u meer wilt weten of even uw gedachten met ons wilt delen. Dit kan natuurlijk ook via Facebook, Twitter, en Linkedin.

Nieuwe standbouwer? Maak een wijze beslissing.

Gaat u voor het eerst naar een beurs en heeft u een standbouwer nodig? Of loopt het allemaal niet zo soepel meer met uw huidige bouwer? Kan gebeuren, maar het is altijd goed om rekening te houden met een aantal dingen, voordat u met de eerste de beste partij in zee gaat. Een verkeerde keuze kan namelijk desastreuze gevolgen hebben.

Om te beginnen

Het eerste wat u zich het beste af kan vragen, is wat u verwacht van een relatie met uw standbouwer. Wat voor partij moet u aanschrijven en wie past het beste bij u. Als u uw standbouwer voor niet meer dan uniforme standbouw in wilt zetten, zijn er genoeg groothandels te vinden die graag voor u zouden werken. Heeft u echter behoefte aan stands met een wat creatievere insteek, of heeft u een ontwerp dat uitgewerkt dient te worden, dan kan u beter een compleet andere partij aanschrijven. De volgende elementen zijn dingen om rekening mee te houden, zodat u zeker weet dat u de juiste keuze maakt.

Ervaring

Het spreekt wellicht voor zich voor sommigen, maar let altijd op de ervaring van uw potentiële standbouwer. Ja, veel ervaring hebben is al gelijk een pluspunt. Als een bedrijf al tientallen jaren meegaat bewijst het daarmee een stabiele partij te zijn. Waar u echter meer baat bij heeft is kijken welke projecten de partij onder zijn riem heeft. Zit er genoeg variatie in? Kan het bedrijf zich goed aanpassen aan de benodigdheden van verschillende branches? Waar blinken ze in uit en past dit bij u? Veel ervaring is leuk, maar als dat bedrijf dat u op het oog heeft vervolgens geen portfolio heeft dat ze graag laten zien, zou er een belletje moeten gaan rinkelen.

Locatie

Een standbouwer die dicht bij u in de buurt zit? Klinkt aantrekkelijk. Makkelijk even langsgaan om wat te overleggen is ook zeker een voordeel. Waar u beter mee bezig kan zijn is de afstand van de standbouwer ten opzichte van de locatie van de evenementen/beurzen waar u aanwezig wilt zijn. Hoe kleiner de afstand, hoe goedkoper de transportkosten. Binnenkort in de Amsterdam RAI of Jaarbeurs Utrecht staan? Dan is een bedrijf in de Randstad geen slecht idee! Als u ook graag op internationale beurzen aanwezig bent is een centraal gelegen partij de overweging waard. In de buurt zijn van vliegvelden en grote steden is dan een voordeel, omdat het makkelijker zal zijn voor de standbouwer om dergelijke afstanden af te leggen.

Bedrijf

Wat nu? U weet al deze dingen over de standbouwer die u op het oog heeft. De locatie is goed, het bedrijf heeft veel ervaring en noemenswaardige producten in zijn portfolio. Maar, hoe gaat het nu met het bedrijf? Wees niet bang om uzelf uit te nodigen. De relatie aangaan met een standbouwer is een belangrijke keuze, dus dan wilt u logischerwijs weten hoe het er daar aan toe gaan. Hoe is de sfeer op het kantoor? Hoe ziet de werkplaats eruit? Waar worden de stands na afloop van beurzen opgeslagen? Dit zijn hele gewone dingen om u af te vragen en kunnen belangrijk zijn voor uw keuze. Wilt u een grote stand laten bouwen bij dit bedrijf, maar laat de offerte bijvoorbeeld merken dat er ogenschijnlijk veel teveel manuren aan opgaan, kan het bijvoorbeeld zo zijn dat er een gebrek is aan apparatuur.

Uiteindelijk ligt het bij u. Natuurlijk zouden we het erg leuk vinden als wij in die overweging meegenomen mogen worden. Als Amsterdamse standbouwer hebben we inmiddels meer dan 20 jaar ervaring. Op www.aplus.nl/portfolio staat er wat moois voor u klaar om even naar te glunderen.  U bent natuurlijk altijd welkom om even langs te komen bij ons hoofdkantoor in Hoofddorp. Veel succes met uw zoektocht en we hopen dat u een partij treft die perfect bij u past!

Uw producten in de schappen krijgen: de basis

Elk product moet goed vertegenwoordigt worden op de plek waar het thuishoort. Mode in klerenwinkels, snacks in supermarkten en bioscopen en gadgets in elektronicazaken. Elk product of merk heeft een thuis. De kunst is om een ‘thuis’ voor uw product of merk te vinden, om er vervolgens voor te zorgen dat het daar ook daadwerkelijk terecht komt. Zodra u weet op welke klanten u zich wilt richten is het tijd voor de volgende stap: het verkopen van het product of merk.

Ken uw klant

Dit spreekt mogelijk voor zich, maar is een algemeen gemaakte fout: weet alles over uw klant. Ken hun klanten, standaarden, prijzen die aangehouden worden, wat de geprefereerde communicatiemethoden zijn, leer alles dat u kan leren over uw klant. Als u vervolgens het product probeert te verkopen, kan u hem of haar beter overtuigen waarom uw product ingekocht moet worden en waarom het bij die specifieke klant past. Een goede plek om te starten is vaak de website van de klant.

Ken uw product

Om een product te verkopen moet u het kennen, door en door. Zorg er voor dat er mensen, die er objectief over kunnen oordelen, naar kijken, zodat u een ander beeld krijgt van wat u probeert te verkopen. Een inkoper zal namelijk tig vragen stellen van alle soorten en maten en hij of zij verwacht dat u overal een antwoord op heeft. Uzelf daarop voorbereiden kan het beste door de meningen en ondervindingen van anderen in uw arsenaal aan kennis over het product op te nemen. Het is tevens een goed idee om te kapitaliseren op een uniek element van uw product. Pleeg hiervoor onderzoek naar de producten van uw concurrenten, en spring in op hetgeen dat zij niet hebben.

Presentatie

Heeft u een dergelijk product dat erom roept dat inkopers zelf langskomen, zorg ervoor dat de presentatie van de producten tiptop is en perfect bij uw merk past. Betreft het snacks, bedenk wat origineels dat daarbij past, zoals een buffet of restaurantsetting. Als het mode betreft kan er een showroom opgezet worden met op maat gemaakte kasten met paskamers en foto’s van de mode. Gadgets zouden op een leuke manier tentoongesteld kunnen worden door bijvoorbeeld het ontwikkel- en designproces in tentoonstellingsvorm terug te laten komen naast het tonen van het product zelf.

Ons kastenstelsel in de showroom van Scotch & Soda, met in het midden een paskamer.

Modemerk Scotch & Soda heeft op in hoofdkantoor in Hoofddorp bijvoorbeeld een showroom opgezet, waarvoor wij kasten hebben ontworpen, geproduceerd en opgezet. Hier komen inkopers langs om de nieuwe lijnen te bekijken en in te kopen. Wat mooi is aan deze showroom is dat het hun merk ademt en het de kijkers ook de optie geeft er wat te doen, zoals het passen van de producten.

Dit zijn een aantal basisregels om rekening mee te houden. Natuurlijk zijn er veel meer dingen die u kan doen om uw product zo effectief mogelijk te verkopen. Voorbereiding is, zoals altijd, het halve werk. We denken graag met u mee, dus neem vooral contact met ons op voor een gedachtenwisseling. Je kan ons ook gewoon vinden op Twitter, Linkedin en Facebook.

 

De menselijke psyche in uw voordeel

Er zijn erg veel bepalende elementen voor uw succes op een beurs, maar alles is afhankelijk van de bezoekers die bij u langskomen. Natuurlijk wilt u dat er zoveel mogelijk bezoekers bij u over de vloer komen. Eén ding om richting mee te houden is de looproute van de bezoekers.

Er zijn verscheidene gedragsstudies die aantonen dat mensen looproutes hebben die ze herhalen. Nee, dit betreft niet de route naar een werkplek of van uw bed naar badkamer, maar bijvoorbeeld in supermarkten of andere publieke plekken locaties als bibliotheken. Ook op beurzen doen mensen dit, dus pak er een plattegrond bij, want hier kan u profijt bij hebben.

Doe het zelf

U begint door het plattegrond van de beursvloer met de belangrijkste bezoekersingang naar u toe te leggen. Op het gangpad uiterst rechts tekent u een pijl naar boven en het gangpad links daarvan een pijl naar beneden. Ga zo door tot er geen gangpaden meer over zijn. Dit is de route die de meeste bezoekers af gaan leggen. Op het moment van binnenkomst slaan de meeste mensen namelijk automatisch rechtsaf.

Als u nu bekijkt waar u staat op de beurs, kan u goed nadenken over wat u waar neerzet of ophangt. Als u bijvoorbeeld gebruik maakt van beeldmateriaal, plaats dit dat in het gezichtsveld van de looproutes van bezoekers, zodat u opvalt. Het hangt natuurlijk van het type beurs af. Op consumentenbeurzen weten bezoekers vaak al waar ze naar op zoek zijn. Maar voor de slenteraar is dit allerminst vergezocht.

Er zijn veel meer manieren om uw voordeel te doen op beurzen. Dit weten wij dondersgoed, en maken er daarom ook volop gebruik van in onze producten. Meer weten daarover? Bekijk de rest van onze website of neem contact met ons op. Wij zijn altijd in voor een babbel! Vind ons ook op Twitter, Facebook en Linkedin!

  • Contactpersonen

    Voor een vrijblijvende gedachte-wisseling maken we graag tijd. We zijn benieuwd naar uw wensen en geven met plezier onze visie. Benieuwd naar onze oplossingen? Neem dan contact met ons op!

  • Lennart 2012

    Lennart van Nieuwkoop
    lennart@aplus.nl

    06-53417557