Nieuwe standbouwer? Maak een wijze beslissing.

Gaat u voor het eerst naar een beurs en heeft u een standbouwer nodig? Of loopt het allemaal niet zo soepel meer met uw huidige bouwer? Kan gebeuren, maar het is altijd goed om rekening te houden met een aantal dingen, voordat u met de eerste de beste partij in zee gaat. Een verkeerde keuze kan namelijk desastreuze gevolgen hebben.

Om te beginnen

Het eerste wat u zich het beste af kan vragen, is wat u verwacht van een relatie met uw standbouwer. Wat voor partij moet u aanschrijven en wie past het beste bij u. Als u uw standbouwer voor niet meer dan uniforme standbouw in wilt zetten, zijn er genoeg groothandels te vinden die graag voor u zouden werken. Heeft u echter behoefte aan stands met een wat creatievere insteek, of heeft u een ontwerp dat uitgewerkt dient te worden, dan kan u beter een compleet andere partij aanschrijven. De volgende elementen zijn dingen om rekening mee te houden, zodat u zeker weet dat u de juiste keuze maakt.

Ervaring

Het spreekt wellicht voor zich voor sommigen, maar let altijd op de ervaring van uw potentiële standbouwer. Ja, veel ervaring hebben is al gelijk een pluspunt. Als een bedrijf al tientallen jaren meegaat bewijst het daarmee een stabiele partij te zijn. Waar u echter meer baat bij heeft is kijken welke projecten de partij onder zijn riem heeft. Zit er genoeg variatie in? Kan het bedrijf zich goed aanpassen aan de benodigdheden van verschillende branches? Waar blinken ze in uit en past dit bij u? Veel ervaring is leuk, maar als dat bedrijf dat u op het oog heeft vervolgens geen portfolio heeft dat ze graag laten zien, zou er een belletje moeten gaan rinkelen.

Locatie

Een standbouwer die dicht bij u in de buurt zit? Klinkt aantrekkelijk. Makkelijk even langsgaan om wat te overleggen is ook zeker een voordeel. Waar u beter mee bezig kan zijn is de afstand van de standbouwer ten opzichte van de locatie van de evenementen/beurzen waar u aanwezig wilt zijn. Hoe kleiner de afstand, hoe goedkoper de transportkosten. Binnenkort in de Amsterdam RAI of Jaarbeurs Utrecht staan? Dan is een bedrijf in de Randstad geen slecht idee! Als u ook graag op internationale beurzen aanwezig bent is een centraal gelegen partij de overweging waard. In de buurt zijn van vliegvelden en grote steden is dan een voordeel, omdat het makkelijker zal zijn voor de standbouwer om dergelijke afstanden af te leggen.

Bedrijf

Wat nu? U weet al deze dingen over de standbouwer die u op het oog heeft. De locatie is goed, het bedrijf heeft veel ervaring en noemenswaardige producten in zijn portfolio. Maar, hoe gaat het nu met het bedrijf? Wees niet bang om uzelf uit te nodigen. De relatie aangaan met een standbouwer is een belangrijke keuze, dus dan wilt u logischerwijs weten hoe het er daar aan toe gaan. Hoe is de sfeer op het kantoor? Hoe ziet de werkplaats eruit? Waar worden de stands na afloop van beurzen opgeslagen? Dit zijn hele gewone dingen om u af te vragen en kunnen belangrijk zijn voor uw keuze. Wilt u een grote stand laten bouwen bij dit bedrijf, maar laat de offerte bijvoorbeeld merken dat er ogenschijnlijk veel teveel manuren aan opgaan, kan het bijvoorbeeld zo zijn dat er een gebrek is aan apparatuur.

Uiteindelijk ligt het bij u. Natuurlijk zouden we het erg leuk vinden als wij in die overweging meegenomen mogen worden. Als Amsterdamse standbouwer hebben we inmiddels meer dan 20 jaar ervaring. Op www.aplus.nl/portfolio staat er wat moois voor u klaar om even naar te glunderen.  U bent natuurlijk altijd welkom om even langs te komen bij ons hoofdkantoor in Hoofddorp. Veel succes met uw zoektocht en we hopen dat u een partij treft die perfect bij u past!

Uw producten in de schappen krijgen: de basis

Elk product moet goed vertegenwoordigt worden op de plek waar het thuishoort. Mode in klerenwinkels, snacks in supermarkten en bioscopen en gadgets in elektronicazaken. Elk product of merk heeft een thuis. De kunst is om een ‘thuis’ voor uw product of merk te vinden, om er vervolgens voor te zorgen dat het daar ook daadwerkelijk terecht komt. Zodra u weet op welke klanten u zich wilt richten is het tijd voor de volgende stap: het verkopen van het product of merk.

Ken uw klant

Dit spreekt mogelijk voor zich, maar is een algemeen gemaakte fout: weet alles over uw klant. Ken hun klanten, standaarden, prijzen die aangehouden worden, wat de geprefereerde communicatiemethoden zijn, leer alles dat u kan leren over uw klant. Als u vervolgens het product probeert te verkopen, kan u hem of haar beter overtuigen waarom uw product ingekocht moet worden en waarom het bij die specifieke klant past. Een goede plek om te starten is vaak de website van de klant.

Ken uw product

Om een product te verkopen moet u het kennen, door en door. Zorg er voor dat er mensen, die er objectief over kunnen oordelen, naar kijken, zodat u een ander beeld krijgt van wat u probeert te verkopen. Een inkoper zal namelijk tig vragen stellen van alle soorten en maten en hij of zij verwacht dat u overal een antwoord op heeft. Uzelf daarop voorbereiden kan het beste door de meningen en ondervindingen van anderen in uw arsenaal aan kennis over het product op te nemen. Het is tevens een goed idee om te kapitaliseren op een uniek element van uw product. Pleeg hiervoor onderzoek naar de producten van uw concurrenten, en spring in op hetgeen dat zij niet hebben.

Presentatie

Heeft u een dergelijk product dat erom roept dat inkopers zelf langskomen, zorg ervoor dat de presentatie van de producten tiptop is en perfect bij uw merk past. Betreft het snacks, bedenk wat origineels dat daarbij past, zoals een buffet of restaurantsetting. Als het mode betreft kan er een showroom opgezet worden met op maat gemaakte kasten met paskamers en foto’s van de mode. Gadgets zouden op een leuke manier tentoongesteld kunnen worden door bijvoorbeeld het ontwikkel- en designproces in tentoonstellingsvorm terug te laten komen naast het tonen van het product zelf.

Ons kastenstelsel in de showroom van Scotch & Soda, met in het midden een paskamer.

Modemerk Scotch & Soda heeft op in hoofdkantoor in Hoofddorp bijvoorbeeld een showroom opgezet, waarvoor wij kasten hebben ontworpen, geproduceerd en opgezet. Hier komen inkopers langs om de nieuwe lijnen te bekijken en in te kopen. Wat mooi is aan deze showroom is dat het hun merk ademt en het de kijkers ook de optie geeft er wat te doen, zoals het passen van de producten.

Dit zijn een aantal basisregels om rekening mee te houden. Natuurlijk zijn er veel meer dingen die u kan doen om uw product zo effectief mogelijk te verkopen. Voorbereiding is, zoals altijd, het halve werk. We denken graag met u mee, dus neem vooral contact met ons op voor een gedachtenwisseling. Je kan ons ook gewoon vinden op Twitter, Linkedin en Facebook.

 

De menselijke psyche in uw voordeel

Er zijn erg veel bepalende elementen voor uw succes op een beurs, maar alles is afhankelijk van de bezoekers die bij u langskomen. Natuurlijk wilt u dat er zoveel mogelijk bezoekers bij u over de vloer komen. Eén ding om richting mee te houden is de looproute van de bezoekers.

Er zijn verscheidene gedragsstudies die aantonen dat mensen looproutes hebben die ze herhalen. Nee, dit betreft niet de route naar een werkplek of van uw bed naar badkamer, maar bijvoorbeeld in supermarkten of andere publieke plekken locaties als bibliotheken. Ook op beurzen doen mensen dit, dus pak er een plattegrond bij, want hier kan u profijt bij hebben.

Doe het zelf

U begint door het plattegrond van de beursvloer met de belangrijkste bezoekersingang naar u toe te leggen. Op het gangpad uiterst rechts tekent u een pijl naar boven en het gangpad links daarvan een pijl naar beneden. Ga zo door tot er geen gangpaden meer over zijn. Dit is de route die de meeste bezoekers af gaan leggen. Op het moment van binnenkomst slaan de meeste mensen namelijk automatisch rechtsaf.

Als u nu bekijkt waar u staat op de beurs, kan u goed nadenken over wat u waar neerzet of ophangt. Als u bijvoorbeeld gebruik maakt van beeldmateriaal, plaats dit dat in het gezichtsveld van de looproutes van bezoekers, zodat u opvalt. Het hangt natuurlijk van het type beurs af. Op consumentenbeurzen weten bezoekers vaak al waar ze naar op zoek zijn. Maar voor de slenteraar is dit allerminst vergezocht.

Er zijn veel meer manieren om uw voordeel te doen op beurzen. Dit weten wij dondersgoed, en maken er daarom ook volop gebruik van in onze producten. Meer weten daarover? Bekijk de rest van onze website of neem contact met ons op. Wij zijn altijd in voor een babbel! Vind ons ook op Twitter, Facebook en Linkedin!

Aplus bouwt stand in opdracht van de Huishoudbeurs

Hoewel de Huishoudbeurs pas op 16 februari van start gaat, zijn wij al volop bezig met de voorbereidingen. In opdracht van de organisatie maken we een Proostplein. Dit plein bestaat uit twee gedeelten. Het ene deel is een proeverij van verschillende drankjes en het andere deel is een slijterij, waar de drank straks verkocht worden. Het meest bijzondere van deze opdracht is de afmeting. Het bouwwerk is 42 x 26 meter. Best groot voor een stand! En wat ook interessant is, is het feit dat er ruim 120 wanden zijn verwerkt.

Een andere stand die we in opdracht van de Huishoudbeurs mogen bouwen is de stand van MS Mode. Deze stand staat in de festivalhal, die verder helemaal wordt ingericht door de organisatie zelf. Zij hebben ook het thema bedacht. Verder maakt Aplus voor de festivalhal (hal 2) ook nog een aantal decoraties. Een leuke opdracht dus, die we met veel plezier uitvoeren! De huishoudbeurs vindt plaats van 16 tot 24 februari in de RAI in Amsterdam http://www.huishoudbeurs.nl/

Interview in ledenblad AB Midden Holland:

Snel schakelen in de standbouw

“Wij denken in oplossingen; niet in problemen. Dat is de uitdaging van standbouw”, zegt Richard van der A, lid van de directie van Aplus. “We moeten snel kunnen schakelen en dat betekent dat we ons vaste team regelmatig uitbreiden met uitzendkrachten van AB Midden-Holland.”   

Aplus richt zich op stands, shops en signs. “Met name de werkzaamheden op het gebied van ‘stands’ (tentoonstellingsbouw) varieert heel sterk, vertelt algemeen directeur Lennart van Nieuwkoop. “Van heel klein tot gigantisch groot. We hebben dit jaar in Berlijn wederom een zeer prestigieus project gedaan voor het kledingmerk Scotch & Soda. De zeven meter hoge wanden van de stand moesten deze keer worden bekleed met echt marmer. We waren daar op een gegeven moment met circa dertig man aan het werk.”

Richard is twintig jaar geleden als eenmansbedrijf gestart met het ontwerpen van winkelinrichtingen en stands voor bedrijven. “Op een gegeven moment ben ik zelf de productie gaan doen met een man erbij, en dat is uitgegroeid tot elf vaste medewerkers op dit moment.” Twee jaar geleden is Lennart mede-eigenaar geworden van Aplus. “Hij heeft de algemene leiding op zich genomen, zodat ik me weer meer kan bezighouden met creatie en ontwerp. Het is leuk om de dingen nét even iets anders te creëren dan anderen. Dat vind ik geweldig om te doen.”

Flexibele schil
Aplus is ‘via via’ in contact gekomen met AB Midden-Holland. Lennart: “We hoorden dat AB Midden-Holland ook buiten de agrarische sector klanten zoekt, en toen is er op ons verzoek iemand langs gekomen om te praten over de mogelijkheden. Onze klanten beslissen steeds later of ze willen deelnemen aan een beurs. Dat betekent voor ons dat we serieus moeten nadenken over de basisbezetting. Moet je je bedrijf inrichten op die drukke periodes en die grote projecten of juist niet? Wij hebben ervoor gekozen een flexibele schil om ons heen te creëren door een goede samenwerking met andere bedrijven aan te gaan. De reden dat AB Midden-Holland zo goed bij ons past is, dat zij daar goed op inspelen. En de no-nonsense cultuur spreekt ons ook erg aan.”

Aplus huurt mensen in voor korte én langere tijd, vertelt Lennart. “John is een wat oudere uitzendkracht met veel logistieke ervaring. Hij heeft dit jaar al vier maanden bij ons gewerkt. De levering van interieurs voor nieuw te openen winkels overal ter wereld werd op een gegeven moment veel te belastend voor onze vaste mensen.” AB Midden-Holland verzorgt tevens de payrolling voor een medewerker met een nul-urencontract. “Daar ben ik ook heel blij mee. Dat scheelt een hoop rompslomp.”

Twee rechterhanden
Tijdens de drukke periodes rondom de beurzen heeft Aplus juist kortstondig mensen nodig. “We hebben tijdens de IDFA voor Marie-Stella-Maris op het Rembrandtplein een tijdelijk interieur gemaakt van een café. Er is een enorme bar geplaatst met een mozaïeken vloer er omheen. Dat was veel werk en de deadline naderde. Toen hebben we adhoc mensen ingehuurd via AB. Ze hebben allemaal twee rechterhanden, dus dat werkt prima. We maken momenteel gebruik van drie takken van AB Midden-Holland en dat doen we naar volle tevredenheid.”

 

Stand Scotch & Soda groot succes in Berlijn

Dit jaar heeft Aplus voor Scotch & Soda de meest prominente stand van de in de modewereld zo belangrijke Bread and Butter beurs in Berlijn op het vliegveld Tempelhof gebouwd. De stand kent een paar kleine wijzigingen ten opzichte van de zomereditie die vorig jaar buiten stond.  Zo is de entree aangekleed met een paar grote images in wandvitrines, zijn er kleden neergelegd en twee hoge kasten geplaatst. Ook het plafond met ruim 800 bolgloeilampjes is zwart geverfd. Aan de achterkant van de stand is het terras met vitrages afgesloten en hebben de bankjes, waarop afgelopen zomer nog gelounged werd, plaats gemaakt voor sfeervolle kasten die A-Plus ook levert voor de winkels van Scotch & Soda over de hele wereld.

BBB Scotch&Soda jan 2013

De voorkant van de stand heeft deze keer geen witte lamellen meer, maar zwarte vitrage. Dit geeft een prachtig effect omdat je wel kunt zien dat er kleding hangt, maar deze toch voldoende is afgeschermd voor fotografie. De collectie moet immers beschermd worden om te voorkomen dat er straks illegale reproductie op de markt verschijnt. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aplus ontwerpt en bouwt themawerelden op Horecava

Dit jaar draagt de Horecava duurzaamheid hoog in het vaandel. Bezoekers die op zoek zijn naar de laatste producten, trends en ontwikkelingen op dat gebied zijn hier aan het juiste adres. Er zijn onder meer populaire themawerelden bedacht, en daar is ‘Hotel’ er een van. Aplus heeft hier een behoorlijke steen aan kunnen bijdragen.

Themawereld ‘Innoveer!’ met verrassende trends en innovaties is wegens succes geprolongeerd. Dit plein – ontworpen en gebouwd door Aplus – biedt tevens plek aan de 16 bedrijven en hun producten die genomineerd zijn voor de Horecava Innovation Award 2013. 16 stands onder een dak. Hoe inspirerend is dat! Mede door het innoveertheater waar men innovatieve presentaties kan geven. En natuurlijk is er ook gelegenheid om te lounchen en even gezellig bij te kletsen. 

Themawereld ‘Buiten’ heeft dit jaar een nieuwe naam gekregen: ‘Terras’. Het horecaterras staat centraal in deze wereld. Voor ons is het leuk te vermelden dat de organisatie van Horecava 2013 Aplus de opdracht heeft gegeven dit terras te ontwerpen en te bouwen. Op ‘Terras’ presenteren bedrijven zich die iets met terrasjes te maken hebben. Bijvoorbeeld het leveren van terrasmeubilair; van parasol tot windscherm. Het ‘Terras’ dient tevens als netwerkplein waar mensen gezellig met hun klanten kunnen zitten. ‘Terras’ heeft een afmeting van 11 x 12 meter. 

  

 
In themawereld ‘Hotel’ presenteren leveranciers hun hotelproducten, zoals zeepjes, parfums, handdoeken etc. Dat is de derde stand die wij hebben ontworpen en gebouwd op Horecava 2013. En dat is nog niet alles, want elke themawereld heeft zijn eigen bioscoop. Zo ook ‘Hotel’. Hier kunnen speciaal geproduceerde trendfilms ondernemers op nieuwe ideeën brengen.

 

Nieuwsgierig naar onze stands? De Horecava wordt gehouden t/m donderdag 10 januari in Amsterdam RAI. Onze stands zijn ook te bewonderen op onze website www.aplus.nl, op Twitter (www.twitter.com/Aplus_nl) en op Facebook (www.facebook.com/aplus.nl). U bent van harte welkom!

 

 

BBB op transport

Afgelopen weken is hard gewerkt om een nieuwe stand op de komende Bread and Butter modebeurs in Berlijn voor S&S voor te bereiden. Onderdelen voor de constructie en standmateriaal is de afgelopen dagen op trailers geladen en de eerste van in totaal 14 trailers zijn onderweg. 

Maandag 25 juni begint de opbouw en de stand wordt 3 juli opgeleverd.

Laden van de wanden BBB

 Wanden BBB op transport
  • Contactpersonen

    Voor een vrijblijvende gedachte-wisseling maken we graag tijd. We zijn benieuwd naar uw wensen en geven met plezier onze visie. Benieuwd naar onze oplossingen? Neem dan contact met ons op!

  • Lennart 2012

    Lennart van Nieuwkoop
    lennart@aplus.nl

    06-53417557