De menselijke psyche in uw voordeel

Er zijn erg veel bepalende elementen voor uw succes op een beurs, maar alles is afhankelijk van de bezoekers die bij u langskomen. Natuurlijk wilt u dat er zoveel mogelijk bezoekers bij u over de vloer komen. Eén ding om richting mee te houden is de looproute van de bezoekers.

Er zijn verscheidene gedragsstudies die aantonen dat mensen looproutes hebben die ze herhalen. Nee, dit betreft niet de route naar een werkplek of van uw bed naar badkamer, maar bijvoorbeeld in supermarkten of andere publieke plekken locaties als bibliotheken. Ook op beurzen doen mensen dit, dus pak er een plattegrond bij, want hier kan u profijt bij hebben.

Doe het zelf

U begint door het plattegrond van de beursvloer met de belangrijkste bezoekersingang naar u toe te leggen. Op het gangpad uiterst rechts tekent u een pijl naar boven en het gangpad links daarvan een pijl naar beneden. Ga zo door tot er geen gangpaden meer over zijn. Dit is de route die de meeste bezoekers af gaan leggen. Op het moment van binnenkomst slaan de meeste mensen namelijk automatisch rechtsaf.

Als u nu bekijkt waar u staat op de beurs, kan u goed nadenken over wat u waar neerzet of ophangt. Als u bijvoorbeeld gebruik maakt van beeldmateriaal, plaats dit dat in het gezichtsveld van de looproutes van bezoekers, zodat u opvalt. Het hangt natuurlijk van het type beurs af. Op consumentenbeurzen weten bezoekers vaak al waar ze naar op zoek zijn. Maar voor de slenteraar is dit allerminst vergezocht.

Er zijn veel meer manieren om uw voordeel te doen op beurzen. Dit weten wij dondersgoed, en maken er daarom ook volop gebruik van in onze producten. Meer weten daarover? Bekijk de rest van onze website of neem contact met ons op. Wij zijn altijd in voor een babbel! Vind ons ook op Twitter, Facebook en Linkedin!