Uw positie op een beurs

Nog zo’n succesbepalende factor: uw locatie op een beursvloer. Er zijn verschillende redenen waarom dit belangrijk is. Natuurlijk is het voor de hand liggend dat een centrale locatie beter zal zijn dan ergens in een hoekje aan het einde van de hal, maar er zijn andere dingen om rekening mee te houden.

Tijdstip en deelnamedoelstellingen

Hoe wilt u uw bezoekers aanspreken? Als hij nog fris is of toe is aan een pauze? Ten eerste is het slim om te bedenken wat voor stand u wilt of heeft. Is het er één die vooral bedoeld is om doorheen te lopen of om te staan en gesprekken te voeren, zijn er vergaderruimtes of is het een loungegebied? Als u bijvoorbeeld een loungebied heeft, ga dan niet bij de ingang zitten. Bekijk looproutes en bepaal een plek, mogelijk dicht bij een eetgelegenheid, zodat de bezoekers uw stand kunnen gebruiken om uit te blazen. Als bezoekers juist door de stand heen dienen te lopen, of er staand gesprekken moeten voeren is het slimmer om uzelf in het begin van de algemene looproute te positioneren, bij de hoofdingang bijvoorbeeld.

Het komt uiteindelijk neer op een portie logisch nadenken. Wat doet uw stand? Wat wilt u dat bezoekers in uw stand doen? Wanneer kan u deze benaderen en waar kunnen de stands dan het beste staan? Deze vragen leiden absoluut tot een betere totstandkoming van uw standconcept. Het is dan ook een goede oefening om uzelf deze vragen te stellen en antwoorden hierop uit te schrijven.

Hoe u dit aanpakt kan de sleutel zijn voor een succesvolle expositie. Heeft u bijvoorbeeld geen cateringdienst, dan is het geen gek idee om bij een eet en/of drinkgelegenheid in de buurt te zitten, om de bezoeker te verleiden met comfortabele zitplekken. Het zou een grote groep bezoekers ook makkelijker maken om te benaderen, omdat u een goed overzicht hebt op diegenen die zich aan de gelegenheid vertoeven.

Dat logisch nadenken moet creativiteit echter niet compleet uit het veld slaan. Een leuk, toepasselijk standconcept dat goed samengaat met uw positionering en merk/product/bedrijf kan wonderen doen. Dat is waar wij u graag in adviseren, met een flinke scheut logica en creativiteit natuurlijk. Neem gerust contact met ons op als u meer wilt weten of even uw gedachten met ons wilt delen. Dit kan natuurlijk ook via Facebook, Twitter, en Linkedin.